CREDITS

all rights reserved    |    copyright © les ballets C de la B    |    2017

Kurt Van der Elst (concept & design)
Feel Good Inc (Vince Vervliet) (realisation)
Edith Ulens (final editing)
Nele Dhaese (editing)

PHOTOGRAPHY
Alain Platel, Carine Kesteleyn, Chris Van der Burght, Filip Dujardin, Giannina Urmeneta Ottiker, Hans Roels, Ilse Joliet, Jean-Pierre Stoop, Johan Grimonprez, Kurt Van der Elst, Lieven Thyrion, Luk Monsaert, Mark Hoflack, Michel Burez, Ming Pao Weekly, Paul Brunner, Phile Deprez, Sven Augustijnen, Tristram Kenton, Ursula Kaufmann, Willy Van Der Meer, Lisi Estaras, Lazara Rosell Albear, Fatou Traoré, Sofie De Backer, Jan Mergaert, Fred Debrock, Patrick De Spiegelaere, Joana Patita, Viola Berlanda, Helena Goncalves, Herman Sorgeloos, Thomas Dhanens, Danny Willems, Jan Vesala, Toni Ferre

DISCLAIMER

CONTENT
The author reserves the right not to be responsible for the topicality, correctness, completeness or quality of the information provided. Liability claims regarding damage caused by the use of any information provided, including any kind of information which is incomplete or incorrect, will therefore be rejected. All offers are not-binding and without obligation. Parts of the pages or the complete publication including all offers and information might be extended, changed or partly or completely deleted by the author without separate announcement.

REFERRALS AND LINKS
The author is not responsible for any contents linked or referred to from his pages - unless he has full knowledge of illegal contents and would be able to prevent the visitors of his site from viewing those pages. If any damage occurs by the use of information presented there, only the author of the respective pages might be liable, not the one who has linked to these pages. Furthermore the author is not liable for any postings or messages published by users of discussion boards, guestbooks or mailinglists provided on his page.

COPYRIGHT

The author intended not to use any copyrighted material for the publication or, if not possible, to indicate the copyright of the respective object. The copyright for any material created by the author is reserved. Any duplication or use of objects such as diagrams, sounds or texts in other electronic or printed publications is not permitted without the author's agreement.

PRIVACY POLICY
If the opportunity for the input of personal or business data (email addresses, name, addresses) is given, the input of these data takes place voluntarily. The use and payment of all offered services are permitted - if and so far technically possible and reasonable - without specification of any personal data or under specification of anonymizated data or an alias.
Data for marketing and optimization purposes are collected and stored, with technology from eTracker GmbH, on this site. User profiles can be created under a pseudonym from these data. Cookies may be used. Cookies are small text files that are stored in the cache of the visitor’s web browser. Cookies enable us to recognize the visitor's browser. The -with the eTracker technology- collected data is not used, to identify a visitor personally and are not aggregated with any personal data about the bearer of the pseudonym, without the explicit consent of the person concerned. On our website there are links to pages of other providers. Our privacy policy does not apply to those websites.

LEGAL VALIDITY OF THIS DISCLAIMER
This disclaimer is to be regarded as part of the internet publication which you were referred from. If sections or individual terms of this statement are not legal or correct, the content or validity of the other parts remain uninfluenced by this fact.

nieuwsbrief

subscribe now

* indicates required

Statement naar aanleiding van de besparingen

We citeren graag de schrijver Amin Maalouf: in tijden van crisis investeert een samenleving maar beter in Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, want we kunnen niet direct creatieve oplossingen verwachten uit de bankensector of het bedrijfsleven.

Enerzijds investeren in erfgoed (zoals bv. Bokrijk) en anderzijds zwaar besparen (tot 60%) op de projectsubsidies (dat zijn relatief kleine subsidiebedragen voor beginnende artiesten), is contradictorisch. Want het jonge talent van vandaag is het erfgoed van morgen...

Waar wij ons heel in het bijzonder ongerust over maken zijn publieke uitspraken als die van Peter De Roover, lid van de partij die de komende jaren het budget van cultuur zal beheren. De Roover liet zich in het programma De Afspraak ontvallen: “vroeger hadden we tenminste kunstenaars met een beter oog voor schoonheid”. Wordt hier gesuggereerd dat de politiek zou kunnen definiëren wat schoonheid is en op basis daarvan kan bepalen wie welke ondersteuning krijgt?

Wij hebben het gevoel dat deze tendens geleidelijk aan al is ingezet. We zien rondom ons reeds alle mogelijke vormen van zelfcensuur. We hopen echter dat het publiek samen met ons heel waakzaam blijft en radicaal weerwerk biedt. Want plekken als deze zijn de enige en zeldzaam geworden vrijplaatsen om schoonheid te blijven herdefiniëren.

Wij besteden 10% van onze subsidies aan de ontwikkeling van nieuw talent (zie Co-laBo), wij delen onze infrastructuur, wij maken van elke ontvangen euro drie euro en exporteren onze cultuurproducten tot in alle uithoeken van de wereld. Kan de Vlaamse regering hetzelfde zeggen?

Als er dan moet worden bespaard, dan willen wij die oefening méé kunnen maken in alle breedte, en niet moeten vechten om de ons toegeworpen kruimels. Want wij zijn experts in veel doen met weinig middelen.